Blog

Peter heeft sinds 2004 een eigen blog met de veelzeggende naam Mediaonderzoek.nl. Dit is de meest uitgebreide contentbase op het gebied van mediaonderzoek, mediabestedingen, mediabereik, oplages, kijkcijfers, luistercijfers en alle andere zaken die er toe doen in het mediavak. Het blog bevat zo’n 2.000 artikelen over zowel de oude als de nieuwe media en poogt de lezer te helpen bij het vinden van de juiste content door waar mogelijk te verwijzen naar bronmateriaal.

Daarnaast kent het blog een aparte sectie met als titel “Mediaonderzoek in Nederland”. In dit deel vindt u een overzicht van alle belangrijkste onderzoeken en instanties die zich in Nederland bezighouden met mediaonderzoek. De content is afkomstig uit het Mediafeitenboekje van Dentsu Aegis, voorheen Carat, dat per 2016 verscheen in een vernieuwde versie. Echter, zonder het hoofdstuk Mediaonderzoek. Mediaonderzoek.nl heeft dit hoofdstuk dan ook geadopteerd en geplaatst op de website en zal dit met behulp van betrokken partijen continue actualiseren. De structuur van het hoofdstuk Mediaonderzoek uit Mediafeitenboekje is geheel in tact gebleven.

Per 28 april is Mediaonderzoek gesloten en blogt Peter verder op Media2030.nl. Dit project is een verkennende studie naar de mediaconsumptie in 2030. Download het rapport daar!